Algemene Voorwaarden
House of re•spirit
Algemene leveringsvoorwaarden Slijterij House of re•spirit
Geborgde werkwijze alcoholwet
07-06-2024
Verantwoorde alcoholverkoop is voor Slijterij House of re•spirit erg belangrijk. Slijterij House of re•spirit wil bij het bestellen van alcoholische dranken geen alcohol bezorgen aan jongeren onder de achttien jaar.
In dit document, de geborgde werkwijze, wordt omschreven hoe wij invulling geven aan verantwoorde verkoop op afstand. Met andere woorden, hoe de leeftijdgrens bij Slijterij House of re•spirit wordt geborgd vanaf het moment van bestellen (telefonisch of online) tot en met het moment van levering. Hiermee wordt voldaan aan de in artikel 20A lid 1 sub b van de Alcoholwet gestelde eis dat men moet beschikken over een werkwijze waarmee wordt gewaarborgd dat de alcoholhoudende drank slechts wordt afgeleverd op het adres van de geadresseerde (of bij een distributiepunt) en dat de leeftijd van de persoon aan wie de alcoholhoudende drank wordt verstrekt wordt vastgesteld en dat deze werkwijze ook wordt gehanteerd.
Dit document is actueel en kan op elk moment worden opgevraagd. Het document wordt ten minste één keer per jaar geactualiseerd (n.a.v. een evaluatie) en bij iedere wijziging van de situatie. De geborgde werkwijze omschrijft:
-
Hoe Slijterij House of re•spirit samen met eventuele ketenpartners (bezorgdiensten), de leeftijdsgrens bewaakt van bestelling van de alcolische dranken tot en met de bezorging;
-
Hoe Slijterij House of re•spirit ervoor zorgt dat de werkwijze duidelijke en helder kenbaar wordt gemaakt voor medewerkers, eigen bezorgers en/of anderen die werkzaam zijn onder de verantwoordelijkheid van Slijterij House of re•spirit
-
Hoe Slijterij House of re•spirit controleert op de juiste naleving van de geborgde werkwijze en hoe, naar aanleiding van evaluaties van de werkwijze, eventuele veranderingen worden doorgevoerd.
Proces (conform artikel 5.2, lid 1 onder a en b van het Alcoholbesluit):
-
Bij online bestellingen is het verplicht dat de koper aangeeft tenminste 18 jaar en ouder te zijn. Bij telefonische bestelling wordt gevraagd of de koper 18 jaar of ouder is. Tevens wordt in alle gevallen aan de klant gemeld dat bij aflevering degene die het pakket in ontvangst neemt 18 jaar of ouder moet zijn en zich desgevraagd ook dient te legitimeren.
-
Bij aflevering door externe bezorgdiensten zal altijd een leeftijdscheck gedaan worden. De ontvanger dient een geldig identiteitsbewijs te tonen, conform artikel 20 lid 2 van de Alcoholwet.
-
De eigen bezorgdienst van Slijterij House of re•spirit controleert bij aflevering de geboortedatum aan de hand van de aflevergegevens én het ID-bewijs dat u gereed houdt. Wanneer u reeds door eerdere controle van de eigen bezorger geïdentificeerd bent en u wordt herkend door de eigen bezorger en/of het is evident dat u ouder bent dan 25 jaar, dan kan dit ook als verificatie worden gezien. Legitimatie op verzoek van de bezorger blijft echter te allen tijde verplicht.
-
Afleveren bij de buren, of alcoholische dranken achterlaten zonder dat er iemand thuis is, is niet toegestaan. Het pakket zal weer door de bezorger meegenomen worden. In geval van externe bezorging zal het pakket naar een afhaallocatie gebracht worden. Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs kan het pakket binnen een week afgehaald worden, daarna gaat het pakket terug naar de afzender. Bij eigen bezorging zal het pakket retour genomen worden en kan het in de Slijterij House of re•spirit winkel afgehaald worden, of opnieuw ter verzending aangeboden worden. De verzendkosten zijn voor rekening van de koper.
Informatievoorziening medewerkers (conform artikel 5.2, lid 1 onder c
van het Alcoholbesluit)
-
Al onze medewerkers zijn geïnformeerd betreffende deze geborgde werkwijze en worden hier regelmatig op gecontroleerd.
-
Slijterij House of re•spirit doet steekproefsgewijs onderzoek of alle partijen zich houden aan de geborgde werkwijzen alcoholwet. Deze steekproeven voert Slijterij House of re•spirit minimaal 3x per jaar uit. Dit doet Slijterij House of re•spirit door zelf bestellingen te plaatsen en te controleren of er daadwerkelijk om een geldig legitimatiebewijs word gevraagd en/of de alcohol houdende drank bij niet thuis weer mee genomen word door het vervoersbedrijf. De bestelling moet bij een afhaalpunt afgehaald worden of geretourneerd worden bij Slijterij House of re•spirit.
-
Als Slijterij House of re•spirit tijden de steekproeven waarneemt dat een van de betrokken partijen niet volgens de geborgde werkwijzen werkt zal Slijterij House of re•spirit direct stappen ondernemen om de partij aan te spreken en proberen samen tot een oplossing te komen die leidend is naar de geborgde werkwijzen alcoholwet. Bij herhaaldelijk verbreken van deze afspraken zal Slijterij House of re•spirit genoodzaakt zijn om met een andere partij die wel volgens de geborgde werkwijzen wil werken een samenwerking aan te gaan.
Controle (conform artikel 5.2, lid 1 onder d van het Alcoholbesluit)
-
Elke jaar worden bij alle winkels de geborgde werkwijze geëvalueerd en waar nodig bijgestuurd.
Meer weten over verantwoord alcoholgebruik?
nix18.nl
STIVA.nl
Definities:
In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven. Slijterij House of re•spirit: de gebruiker van de algemene voorwaarden; Consument: een wederpartij die een natuurlijke persoon is en niet handelt in de uitoefening van een bedrijf of beroep; Overeenkomst: de overeenkomst tussen Slijterij House of re•spirit en de consument; Consumentenkoop: de overeenkomst tot koop en verkoop met betrekking tot een roerende zaak, die wordt gesloten door een verkoper die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een consument, natuurlijk persoon, die niet handelt in de
uitoefening van een beroep of bedrijf.
Artikel 1 Wettelijk verplichte leeftijd betreffende gebruik webshop
De consument is zich er van bewust dat hij/zij de minimale leeftijd van 18 jaar moet hebben. Door plaatsing van een bestelling op onze webshop geeft consument aan dat hij/zij voldoet aan deze wettelijk gestelde minimale leeftijd.
Artikel 2 Algemeen
1. Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen Slijterij House of re•spirit en een consument waarop Slijterij House of re•spirit deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met Slijterij
House of re•spirit , voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
3. Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
Artikel 3 Prijzen
1. Alle prijzen op de website van de Slijterij House of re•spirit staan zowel inclusief het huidig geldende BTW tarief.
2. Voor de producten worden de prijzen gehanteerd zoals vermeld op de website van Slijterij House of re•spirit onder voorbehoud van prijswijzigingen en typfouten. Slijterij House of re•spirit heeft het recht om de consument voor levering, cq acceptatie, te informeren over prijsfouten.
3. De producten van Slijterij House of re•spirit worden geleverd tegen de prijzen op de datum van de bestelling.
4. Indien de consument niet akkoord gaat met de prijswijziging heeft Slijterij House of re•spirit alsmede de consument het recht om de overeenkomst kosteloos te annuleren.
5. Berekeningen voor verzendkosten, aanbiedingen, kortingen, etc gaan altijd over de bedragen exclusief BTW.
Artikel 4 Aanbiedingen en offertes
1. Alle aanbiedingen en offertes zijn vrijblijvend en geschieden in enigerlei schriftelijke vorm, tenzij Slijterij House of re•spirit om praktische, spoedeisende of andere redenen van een schriftelijk aanbod afziet. Het aanbod voorziet in een dagtekening of datum, of is naar datum bepaalbaar.
2. Slijterij House of re•spirit is slechts aan aanbiedingen en offertes gebonden indien de aanvaarding hiervan door de consument, bij voorkeur schriftelijk, binnen 30 dagen geschiedt. De in een offerte vermelde prijzen zijn inclusief BTW, tenzij anders aangegeven.
3. Slijterij House of re•spirit kan niet aan zijn aanbiedingen en offertes worden gehouden indien de consument, naar termen van redelijkheid en billijkheid en in het maatschappelijk verkeer gangbare opvattingen, had behoren te begrijpen dat de aanbieding of offerte dan wel een onderdeel daarvan een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
4. Indien de aanvaarding (op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte opgenomen aanbod is Slijterij House of re•spirit daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Slijterij House of re•spirit anders aangeeft.
5. Een samengestelde prijsopgave verplicht Slijterij House of re•spirit niet tot levering van een deel van de in de aanbieding of offerte begrepen zaken tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.
6. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor nabestellingen.
Artikel 5 Totstandkoming van de overeenkomst
1. Een overeenkomst komt slechts tot stand na acceptatie van het aanbod van Slijterij House of re•spirit op internet of anderszins. Acceptatie vindt plaats na ontvangst van uw bestelling door Slijterij House of re•spirit . Bij Acceptatie ontvangt de consument een bevestiging, mondeling, via E-mail of anders.
2. Slijterij House of re•spirit is gerechtigd bestellingen of opdrachten te weigeren dan wei bepaalde voorwaarden aan de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald. Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd, deelt Slijterij House of re•spirit dit mee binnen tien (10) dagen na ontvangst van de bestelling.
Artikel 6 Herroeping van de overeenkomst
1. Indien uw bestelling nog niet is verzonden, kunt u binnen 7 dagen uw order kosteloos annuleren.
2. De consument is gerechtigd om de bestelling binnen 8 dagen na levering te retourneren. Retourzendingen dienen in de originele verpakking, onbeschadigd en voldoende gefrankeerd verzonden te worden. De consument dient vooraf de retourzending te melden op Slijterij House of re•spirit . Niet aangemelde zendingen worden niet vergoed. Slijterij House of re•spirit behoudt zich
het recht om een gedeelte van het bedrag terug te betalen wanneer het vermoeden bestaat dat de producten reeds zijn gebruikt of na ontvangst zijn beschadigd. Als de zegel of capsule van een product is beschadigd, zal Slijterij House of re•spirit niet overgaan tot terugbetaling.
Artikel 7 Levering
1. Tenzij anders overeengekomen, geschiedt levering af magazijn van Slijterij House of re•spirit.
2. De consument is verplicht de gekochte zaken af te nemen op het moment waarop hem deze ter beschikking staan of aan hem ter hand worden gesteld.
3. Indien de consument de afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies, noodzakelijk voor de levering, zullen de voor levering bestemde artikelen worden opgeslagen voor risico van de consument nadat Slijterij House of re•spirit hem heeft verwittigd. De consument zal in dat geval alle aanvullende kosten verschuldigd zijn.
4. Opgegeven levertijden van Slijterij House of re•spirit zijn indicatief. Een opgegeven levertijd is dan ook nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van de levertermijn zal Slijterij House of re•spirit u dat via E-mail melden. De uiteindelijke levertijd zal de opgegeven levertijd echter nimmer met meer dan 30 dagen overschrijden, tenzij er sprake is van overmacht Bij overschrijding van een termijn dient de consument Slijterij House of re•spirit schriftelijk in gebreke te stellen. De consument is gerechtigd om bij overschrijding van de levertermijn de overeenkomst te annuleren.
5. Indien is overeengekomen dat levering in fasen zal worden uitgevoerd kan Slijterij House of re•spirit de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten tot dat de consument de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.
6. Indien Slijterij House of re•spirit gegevens behoeft van de consument in het kader van uitvoering van de overeenkomst, vangt de levertijd aan nadat consument deze aan Slijterij House of re•spirit ter beschikking heeft gesteld.
Artikel 8 Garantie
1. Slijterij House of re•spirit garandeert dat de te leveren zaken voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld en vrij zijn van welke gebreken ook
2. De onder 1. genoemde garantie geldt eveneens indien de te leveren zaken zijn bestemd voor het gebruik in het buitenland en consument van dit gebruik ten tijde van het aangaan van de overeenkomst uitdrukkelijk schriftelijk melding heeft gemaakt aan Slijterij House of re•spirit .
3. De onder 1. genoemde garantie geldt gedurende een periode van 6 maanden na levering.
4. Het aankoopbewijs geldt als bewijs met betrekking tot de garantie.
5. Indien de te leveren zaken niet voldoen aan deze garanties, zal Slijterij House of re•spirit de zaak binnen redelijke termijn na ontvangst daarvan, indien retournering redelijkerwijze niet mogelijk is, na schriftelijke kennisgeving ter zake van het gebrek door consument, naar keuze van Slijterij House of re•spirit vervangen of zorgdragen voor herstel. In geval van vervanging verbindt consument zich reeds nu de vervangen zaak aan Slijterij House of re•spirit te retourneren en de eigendom daarover aan Slijterij House of re•spirit te verschaffen.
6. De te dezen genoemde garantie geldt niet wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik of wanneer, zonder schriftelijke toestemming van Slijterij House of re•spirit , consument of derden wijzigingen hebben aangebracht dan wei trachten aan te brengen aan de zaak of deze hebben aangewend voor doeleinden waarvoor de zaak niet bestemd is.
7. Indien de geleverde zaak niet overeenstemt met hetgeen was overeengekomen en deze niet-conformiteit een gebrek is in de zin van de regeling van de productaansprakelijkheid, dan is Slijterij House of re•spirit in beginsel niet aansprakelijkheid voor gevolgschade.
Artikel 9 Monsters en modellen
1. Indien door Slijterij House of re•spirit een model of monster is getoond of verstrekt aan consument, dan stemt de zaak daarmee overeen, tenzij het verstrekken gold als wijze van aanduiding.
Artikel 10 Eigendomsvoorbehoud
1. Slijterij House of re•spirit blijft volledig eigenaar van de geleverde zaak tot het moment dat de koopprijs volledig is voldaan.
Artikel 11 Onderzoek, reclames
1. De consument is gehouden het geleverde op het moment van (at)levering, doch in ieder geval binnen zo kort mogelijke termijn te (doen) onderzoeken. Daarbij behoort consument te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemmen met hetgeen is overeengekomen, althans voldoet aan de eisen die daaraan in het normale (handels-) verkeer gelden.
2. Eventuele zichtbare tekorten behoren binnen drie dagen na levering schriftelijk aan Slijterij House of re•spirit te worden gemeld dit met gelijktijdige overhandiging van het garantiebewijs en de gebrekkige zaak, tenzij dit onmogelijk dan wei onredelijk bezwarend is.
3. Een voor niet zichtbaar gebrek dient de consument binnen acht dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen de garantietermijn te melden aan Slijterij House of re•spirit met inachtneming van het in het vorig lid van dit artikel bepaalde. Na verloop van de garantietermijn is Slijterij House of re•spirit gerechtigd alle kosten reparatie of vervanging, inclusief administratie-, verzend- en voorrijkosten in rekening te brengen.
4. Indien ingevolge het vorig lid tijdig wordt gereclameerd, blijft consument verplicht tot afname en betaling van de gekochte zaken. Wenst consument gebrekkige zaken te retoumeren, dan geschiedt zulks met voorafgaande schriftelijke toestemming van de Slijterij House of re•spirit en op de wijze zoals door Slijterij House of re•spirit aangegeven.
Artikel 12 Risico-overgang
1. Het risico van verlies of beschadiging van de producten die voorwerp van de overeenkomst zijn,
gaat op consument over op het moment waarop deze aan consument juridisch en/of feitelijk worden geleverd en daarmee in de macht van consument of van een door consument aan te wijzen derden worden gebracht.
Artikel 13 Incassokosten
1. Is de consument in gebreke of in verzuim met het nakomen van een of meer van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van consument
2. Slijterij House of re•spirit is gerechtigd om bij uitblijven van de betaling de vordering ter incasso over te dragen.
3. In ieder geval is de consument in het geval van een geldvordering buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd. De buitengerechtelijke incassokosten bedragen 15% van de hoofdsom met een minimum van € 50,00
4. Indien Slijterij House of re•spirit aantoont hogere kosten te hebben gemaakt, welke redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen ook deze voor vergoeding in aanmerking.
Artikel 14 Aansprakelijkheid
1. Indien door Slijterij House of re•spirit geleverde zaken gebrekkig zijn, is de aansprakelijkheid van Slijterij House of re•spirit jegens consument beperkt tot hetgeen in deze voorwaarden onder “Garanties” is geregeld.
2. Wanneer de producent van een gebrekkige zaak aansprakelijk is voor gevolgschade, dan wordt de aansprakelijkheid van de Slijterij House of re•spirit beperkt tot herstel of vervanging van de zaak, dan wei terugbetaling van de koopprijs.
3. Onverminderd het bovenstaande is Slijterij House of re•spirit niet aansprakelijk indien de schade is te wijten aan opzet en I of grove schuld en I of verwijtbaar handelen, dan wei onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik van consument.
4. De in deze voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid voor directe schade gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Slijterij House of re•spirit of zijn ondergeschikten.
Artikel 15 Overmacht
1. Partijen zijn niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd worden als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor hun rekening komt
2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop Slijterij House of re•spirit geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Slijterij House of re•spirit
niet in staat is de verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van Slijterij House of re•spirit
worden daaronder begrepen.
3. Slijterij House of re•spirit heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat Slijterij House of re•spirit zijn verbintenis had moeten nakomen.
4. Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode Ianger duurt dan twee maanden is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
5. Voor zover Slijterij House of re•spirit ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk zijn verplichtingen uit de overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Slijterij House of re•spirit gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. Consument is gehouden deze factuur te voldoen als ware het een afzonderlijk overeenkomst
Artikel 16 Geschillen
1. De rechter in de vestigingsplaats van Slijterij House of re•spirit is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de kantonrechter bevoegd is. Niettemin heeft Slijterij House of re•spirit het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter.
Artikel 17 Toepasselijk recht
1. Op elke overeenkomst tussen Slijterij House of re•spirit en de consument is Nederlands recht van toepassing. Het Weens koopverdrag is uitdrukkelijk uitgesloten.
Artikel 18 Retourzending bij niet thuis
1. Mocht de klant niet thuis zijn wanneer het bestelde product door de pakketdienst of bezorger wordt aangeboden, dan moet volgens de drank- en horecawet de bestelling geretourneerd worden. Slijterij House of re•spirit zal dan opnieuw het pakket verzenden, waarbij de nieuwe verzendkosten voor rekening van de consument zijn.
Kom en ontdek hoe je deel kunt uitmaken van deze beweging. Samen kunnen we verspilling tegengaan, nieuwe smaken creëren en een duurzamere toekomst bouwen.
House of re•spirit heet je van harte welkom.